Бюрократія та захмарні податки: чи реально у Хмельницькому стати успішним бізнесменом?

295
0

Доволі довго в економіці нашого міста, та й України загалом, домінував великий бізнес, що логічно з огляду на наше радянське минуле. Мова про колишні «промислові» гіганти. У Хмельницькому їх декілька. Окремі навіть тримаються на плаву, попри потрясіння, які пережили за усі роки незалежності.

Гріх не пригадати «гордість» нашого міста – славнозвісну товкучку. Завдяки цьому базару Хмельницький відомий на усю Україну і далеко за її межами. Запрацював ринок ще у 80-х. Серед тутешніх підприємців – чимало колишніх працівників тих же великих заводів. У кожного своя історія приходу у базарний бізнес. З 260 тис. жителів Хмельницького в торгівлі зайняте майже все працездатне населення. Головний базар міста — так звана «Товкучка» — займає площу близько 18 га.

Хмельницький – одне із найменш цікавих міст України. На запитання, що тут можна подивитися, місцеві найчастіше відповідають: «Нічого». Інколи радять побувати на ринку. Міська влада всерйоз взялась за голову та з великим бажанням спростувати звання базарного міста організувала небачений досі захід – економічний форум. На меті – принадити у місто підприємців.

Сьогодні стало очевидним: малий та середній бізнес готові перехопити прапор першості у «крупняка». Але… Малий та середній бізнес, який є рушійною силою економіки в «оспіваному» ЄС, в Україні переживає непрості часи.

Процедура реєстрації фірми у Польщі досить швидка — усі формальності, як правило, не заберуть більше одного місяця. Нерідко за допомогою спеціалістів цей процес скорочується до десяти днів, а у середньому – до двох тижнів. Якщо процес необхідно завершити терміново, то послуги посередників варті затрачених коштів

Про труднощі у веденні бізнесу хмельницькі підприємці воліють не говорити відкрито. Описати проблему можуть хіба що в загальному, на кшталт «бюрократія, високі податки, недолуге законодавство, тиск із боку контролюючих структур». Експерти ж вважають, головне у цій справі бажання працювати не на пана, а на себе.

Економіку нашого регіону формують місцеві підприємства, але для вдалого старту та успішного розвитку бізнесу потрібно й розуміти перспективні напрямки.

Україна з давніх-давен  відома своїми чорноземами, і досі аграрна ланка бізнесу – одна із найактуальніших, хоч і не завжди можна сказати, що ми використовуємо ресурс наших земель на повну.

Існує багато механізмів підтримки малого й середнього бізнесу, але у нашій країні, на жаль, вони використовуються не сповна. Розвиток МСБ, в основному, відбувається завдяки наполегливості й кмітливості самих підприємців, які не зневірилися, а змогли адаптуватися до українських реалій. Якісні і кількісні показники зростання малого підприємництва можуть бути набагато більшими, якщо в державі існуватиме дієва система стимулів, наближених до стандартів ЄС.