Дорога тріщить під колесами: перевантажені фури руйнують шлях у Волочиському районі

554
0

Село Дзеленці Волочиського району Хмельницької області – лише за 40 кілометрів від обласного центру, входить до Наркевицької територіальної громади. З дороги європейського рівня звертаємо на бруківку, яку вклали тут ще у далекому 1961 році. Клали руками та на совість. Дорога за роки зруйнувалася, але вона – єдина сполучає населений пункт з цивілізацією. Сушею, оминаючи ями, таки доїжджаємо до села. І диво – під колесами знову дорога європейська. І саме вона вже другий рік тішить як місцевих жителів, так і водіїв. Її власними силами та ресурсами вклало місцеве велике аграрне підприємство. Затратили близько трьох мільйонів гривень. Але от коли дорога пішла у рознос під великогабаритними авто, жителі почали бити на сполох.

Перевантажені каменем величезні фуру курсують цим шляхом щодня. Під їхньою вагою дорожнє покриття пішло тріщинами. Згідно із законом, фактично їм дозволяється везти до 24 тонн (нетто). І ось чергова колона вантажівок. Правоохоронцю ледве вдається випросити накладну на вантаж.

У той же час по рації у водія чуємо: «У селі телебачення, яку накладну показувати – маленьку чи велику?» Іншими словами, у цих водіїв два документа, один з яких – ЛИПА, з вагою, яка дозволяє проїзд дорогою місцевого значення. Інший – справжній. І ось вам очевидне порушення закону. Вага у справжній накладній – понад 30 тонн.Л

Величезні фури з івано-франківськими та тернопільськими номерами. І, згідно накладної, вантажовідправником та замовником  є ТОВ «Вапняки України». Везуть камінь та щебінь на цукровий завод з Городниці, Тернопільської області. Директору фірми-вантажавідправника телефоном вдається поставити лише одне питання.

Закон каже: усі такі вантажівки мали б заїжджати на габаритно-ваговий комплекс. І лише після цього, якщо все в дозвільних рамках, можна курсувати і трасами міжнародного значення, і місцевими дорогами. Проте власники фірм-перевізників не готові платити. Тому наказують водіям оминати такі вагові комплекси, або ж просто дають хабар, щоб їх не чіпали. І ось такі перевантажені фури вже стали справжнім бичем українських доріг і загрозою для життя інших учасників дорожнього руху.

По суті, навколо цього села і важити такі авто немає кому. Бо якщо колись поблизу обласного центру і працював ваговий комплекс, то тепер його немає. В Укртрансбезпеці запевняють: після реконструкції усе відновлять. Але комплекс один, а от фур – сотні. А перевізники ні тоді, ні зараз – не готові платити більше. Натомість залишають місцевій владі головний біль та розбиті дороги.

За словами Любові Гули, сплачені від перевізників податки у місцеву казну – це запорука якісних доріг. Бо гроші працюватимуть саме на автошляхи. Л

Ми хочемо жити у європейській країні, з її рівнем культури та якісними, а головне – безпечними дорогами. Проте українські перевізники винують у всьому владу, натомість на себе і поглянути ніколи.